2011. március 18., péntek

Péntek reggeli ajánló



' reggelt mindenkinek!

Előző bejegyzéseimben elkezdtem ezt az infotainment szerű "hírközlést". Bár azért ne nevezzem infotainment-nek, mert nem szeretnék bulvárosodni...sőt, na és a hírközlés is, mint olyan... távol áll a bejegyzéseimtől.... inkább akkor nevezzem szubjektív látásmódnak, szubjektív leírásnak, bemutatásnak!

Szóval a napokban, egy kedves ismerősömmel, barátommal folytattam beszélgetést. Számos témánk egyike volt az animációs filmek, vagy mesék (ki, hogy szereti ejteni) de a helyes megfogalmazás mindenképpen a filmek. No de, hogy pontosítsam... Két filmről bájcsevegtünk. Ezek közül az egyik elnyerte 2010 legjobb animációs filmje Oscar és Golden Globe díját, a másikat pedig jelölték rá. Ezek közül az egyik megnyerte a legjobb animációs film kategóriában a BAFTA- díjat, a másikat pedig szintúgy "csak" jelölték rá. - No most már azért gondolkodtok, hogy melyik két "meséről" beszélek én itt... (Hozzáteszem, amikor az ismerősömmel beszélgettünk, én akkor még nem láttam egyiket sem, egészen tegnapig... Ezért is születik meg éppen most ez a kis ajánló... ) Biztos vagyok benne, hogy már mindkettőről hallottatok, vagy már láttátok is. No mégis melyik az a két film, amiről én most hablatyolhatok?Hát persze, hogy az Up! (Fel!), és a Gru.

Sikerült tegnap végignéznem a Gru-t! Isteni, pedig Ő csak jelöléseket kapott.... Nem szeretem használni ezt a "csak"-ot, olyan lekicsinylő, holott óriási dolog.
Röviden a sztori. Van egy nagy darab, hosszú orrú, kőszívű, kegyetlen, bűnözőnk, (aki persze csak a felszínen ilyen) és aki folyamatosan verseng a "Világ legnagyobb, legbátrabb, legsikeresebb bűnözője" címért. Ő Gru. A történet elején rejtélyes módon eltűnik a Gízai piramisok egyike, melyet nem "főhősünk" tulajdonított el. Fő is tőle a feje rendesen... Vajon, hogyan tudná ezt felülmúlni... ? és akkor hopp.... Lopjuk el a Holdat!

A történet folytatásában a terv kiötlésén és megvalósításán agyal és ügyködik, néhány álmos kiscica, no meg titkos föld alatti bázisán élő tudós barátjával és milliónyi "mignon" segítségével.

Mindenkinek ajánlom a kis bruleszk film megtekintését. Megnevettet, leköt és talán még el is gondolkodtat. Ha belegondolunk, ott az irónia a filmben. A mai világ is, melyben élünk, vagyis élni próbálunk, erről szól. Melyikünk jobb, melyikünk tiporja a másikat porba, lopunk, csalunk ( tisztelet a kivételnek természetesen) és csak néhányunk őrzi meg a kemény külső alatt, az igazság, az őszinteség, a szeretet, a hűség, és gondoskodás örökégő lángját.


2 megjegyzés:

  1. Kivételesen láttam mind a kettőt. A Despicable Me nekem sokkal jobban tetszett, mint az Up!, hiába kapott az utóbbi akárhány akármit. :)

    Azt nem írtad, hogy melyik tetszett jobban.

    P.S.: megetettem a halakat... :)

    VálaszTörlés
  2. Hasonló véleményen vagyunk... Gru :) nagyon tetszett.... :)

    Köszi, az etetést... ma még úgy sem kaptak enni :D:D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...