2011. április 8., péntek

Leonardo


De nem a DiCaprio, hanem a da Vinci. Egyszerűen mindig előbukkan valahogy az életemben. Tegnap és azelőtt újból a látóterembe tévedt (most nem akarok túlozni, pedig annyira de annyira szeretnék.... na jó szabadjára engedem :D) minden idők 2 legösszefüggőbb, legfantasztikusabb, legkalandosabb, leglebilincselőbb, legrejtélyesebb stb. filmje: Angyalok és démonok és A da Vinci kód.Imádom az összeesküvés elméleteket. Élek, halok értük, ahogy a titkos társaságokért is ( jelen esetben a Sion-rendért, az Illuminátusokért, a Szabadkőművesekért... stb). Bárcsak tagja lehetnék én is egyiküknek. Egy ősi titok hordozója szeretnék lenni, bár 2 perc múlva már nem lenne titok, ahogy ismerem magam :) ( Isten a számat nem rendeltetés szerűen teremtette... :D bár természetesen minden okkal van úgy, ahogy).

Na de had térjek vissza Leonardo-ra (tegezem a fiút... jó barátok vagyunk... vagyis ha akkor éltem volna, tuti így lett volna) . Mondhatom azt, hogy egy polihisztor volt (festő, tudós, feltaláló, matematikus, szobrász, író stb.). Már csak azért is imádom őt, mert Toszkána gyönyörűséges vidékén látta meg a napvilágot 1452. ápr. 15-én. Igen... pár nap és születésének 559. évfordulója lesz.
Nehéz őt magát megfogalmazni egy röpke bejegyzésben. Nehéz munkás életérét pár mondatban összefoglalni. Merem remélni, hogy sokan tisztában vannak személyével, munkásságával, de szeretnék egy pici bepillantást nyújtani, mégis ki volt, és mi mindent alkotott...

A híres Mona Lisa és rejtélyes mosolya, mely tudósok, művészek, kutatók százát foglalkoztatja a mai napig. Bár nemrégiben derült fény a titokra, ki is valójában a hölgy a festményen. Katt ide és lehull a lepel!
Az egyik leghíresebb festménye "Az utolsó vacsora". Elég nagy felháborodást keltett ezzel a művével. Oldalakon át lehetne elemezni a képet. Ezen a vacsorán hangzottak el a híres szavak, melyeket mai napig hallani istentiszteleteken:

"Mert én az Úrtól vettem, a mit néktek előtökbe is adtam: hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, melyen elárultaték, vette a kenyeret, És hálákat adván, megtörte és ezt monda: Vegyétek, egyétek! Ez az én testem, mely ti érettetek megtöretik; ezt cselekedjétek az én emlékezetemre. Hasonlatosképen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: E pohár amaz új testamentom az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre. Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, a míg eljövend."

(Pál apsoltnak a Korinthusbeliekhez írt első levele 11, 23-26)

A híres Vitruvius-tanulmány. " Az ember kinyújtott karjainak hossza megegyezik a magasságával. A haja tövétől az álla hegyéig terjedő szakasz egytizede a magasságának; az álla hegyétől a feje tetejéig terjedő szakasz egynyolcada a magasságának; a mellkasa tetejétől a haja tövéig egyhetede az egész embernek."

Annyi mindenről szeretnék még írni... annyi festményét szeretném megmutatni, és annyi, de annyi találmányáról mutatnék képet, melyekből/ről láthatjuk, hogy multifunkciós művészünk képzelőereje meghaladta korát, sőt azt hiszem, néha még a miénket is meghaladná. Egy életet kedvelő, játékos, rejtélyes, művelt és fifikás ember volt. Vélhetőleg tagja volt a Sion-rendnek (12. nagymester) ami Pierre Plantard munkájából derül ki.

Egy csoda Ő ( a múltban, és a jelenben is). 1519-ben halt meg. Örökségét tanítványára és barátjára hagyta: Melzire.


2 megjegyzés:

  1. Drága, csodálatos, kedves...és még sorolhatnám milyen DÁNIEL barátodról és a "többiekről" is írhatnál egyszer - egyszer...nem gondolod?!...-.-

    Üdv.

    VálaszTörlés
  2. Ok Dani... fogok :D csak félek, hogy elveszítem az értelmes olvasóimat :D háhá :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...